We communiceren de hele dag met familie, vrienden, collega’s, klanten en onbekenden. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar als we ons realiseren dat we niet alleen communiceren met woorden, maar ook (en vooral) met onze houding, gebaren, gezichtsuitdrukking en stemgebruik, wordt het allemaal wat complexer.
Relevante vragen hierbij zijn: Hoe kom ik over op anderen? Ben ik nou wel echt duidelijk naar anderen? Spreek ik mensen echt aan op momenten dat ik dit wil of zou moeten doen? En lukt het mij om anderen te begrijpen?
Deze training staat stil bij deze vragen over communicatie. We geven je inzicht in je persoonlijke voorkeurstijl van communiceren en de valkuilen die daarbij horen. Daarnaast leren we je hoe dit overkomt op anderen en hoe je hen daarmee kunt beïnvloeden, ook als er sprake is van verschil in statuspositie.
Na de training ben je je bewust van de signalen die jij en jouw omgeving uitzenden. Je bent in staat jezelf uit te drukken zoals je dat wilt en je weet hoe je communicatie kunt beïnvloeden. Je weet hoe je anderen kunt aanspreken op houding en gedrag. Je bent in staat emoties van anderen te herkennen en te benoemen en je weet hier mee om te gaan. Kortom: je bent in staat open te staan in plaats van te blokkeren. En je weet daarmee je invloed op een gesprek of situatie te behouden doordat je kunt switchen in gedrag.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Block quote
Ordered list
Unordered list
Bold text
Emphasis
Superscript
Subscript