Duur: 2 dagdelen op locatie of online
Je werk vraagt van je dat je beschikt over diverse kwaliteiten zoals zelfstandigheid, samenwerken, initiatief nemen en open kunnen communiceren. Als werknemer wil je graag aan dit profiel voldoen. Helaas is dit niet altijd even makkelijk. Zo kunnen wensen en ambities ongemerkt omslaan in irritaties, teleurstelling, het niet (durven) geven van je mening, moeilijk met kritiek omgaan en onbedoeld nukkig of tactloos reageren.
Dit zijn situaties van alledag waardoor je onvoldoende uit de verf komt. Of ben je wellicht degene die altijd ‘scoort’, die zich wel makkelijk uitspreekt maar op zo’n manier dat collega’s zich daar ongemakkelijk bij voelen? Als je je in één van deze situaties herkent en het niet wilt laten bij ‘zo ben ik nu eenmaal’, dan is deze training voor jou!
In de training leren we je in balans met jezelf te komen en effectief met je omgeving te communiceren. Dit betekent dat je met respect voor anderen jouw eigen wensen ter sprake brengt. Je leert ontdekken welke emoties en gedachten in bepaalde situaties relevant zijn (en welke niet!). Ook leer je meningsverschillen effectief te gebruiken. We trainen je in het creëren van een positieve gesprekssfeer en je leert hoe je, waar nodig, een ander kunt aanspreken op gedrag.
Na de training ga je met een goed gevoel naar je werk. Je hebt inzicht in je eigen kwaliteiten en hebt deze aangevuld met vaardigheden waarmee je jouw effectiviteit en assertiviteit bevordert. Je zet je in door ideeën en wensen in te brengen en stimuleert daarmee een prettige en waardevolle samenwerking met collega’s.