klanten

Wat je duurzaam doet, doe je blijvend goed.”

Telefonische verkoop

  • Verwachtingen overtreffen
  • Aansluiten bij de behoefte
  • Succesvol verkopen aan de telefoon

Waarom deze training?

Tegenwoordig worden we allemaal overladen met verkooptelefoontjes van diverse bedrijven en instanties. Ook uw potentiële klanten merken dit. De vraag is, hoe kunt u ervoor zorgen dat een potentiële klant ook daadwerkelijk een klant wordt en u niet het zoveelste verkooppraatje bent? Het geheim zit in het overtreffen van verwachtingen door echt geïnteresseerd te zijn voor het verhaal van de ander. U komt niets halen, maar u komt iets brengen en dit merkt de persoon aan de telefoon.

In deze training krijgt u inzicht in de psychologische aspecten die bij het verkopen meespelen. U vergroot de commerciële mogelijkheden van uw gesprekken aan de telefoon, doordat we u trainen in doelgericht luisteren en de juiste vragen te stellen. De fout die we vaak maken bij verkoopgesprekken is dat we onszelf graag horen en de ander overrompelen met té veel informatie. Door écht geïnteresseerd te zijn in de ander en door écht te luisteren naar het verhaal krijgen we veel meer informatie. Deze informatie kunnen we gebruiken om oplossingen aan te reiken die ook echt aansluiten bij de behoefte van de potentiële klant.

Ook leert u koopbezwaren te herkennen en deze weg te nemen of te weerleggen. Daarbij hoort het effectief omgaan met weerstand. Tenslotte is passie van belang. Passie voor uw product of voor uw service. Als u in staat bent om over deze passie te beschikken en deze passie over te brengen is succes gegarandeerd!

Programmapunten

  • Contact maken aan de telefoon.
  • Communicatieve vaardigheden aan de telefoon zoals luisteren en de juiste vragen stellen.
  • Beïnvloedingstechnieken.
  • Aansluiten bij de behoefte van de potentiële klant.
  • Weerleggen van koopbezwaren.
  • Omgaan met weerstanden tijdens een gesprek.
  • Passie overbrengen aan de telefoon.

Resultaten

U bent in staat contact te maken aan de telefoon. Door het aanreiken van verschillende communicatie- en beïnvloedingstechnieken in te zetten bent u in staat bij de behoefte van de potentiële klant aan te sluiten. Hierdoor bent u in staat verkoopkansen te benutten aan de telefoon te scoren!

 

Hieronder vindt u voorbeelden van interventies die gecombineerd of los kunnen worden ingezet.