klanten

Wat je duurzaam doet, doe je blijvend goed.”

Andrew Sobel: B2B Salestraining

Bouwen aan duurzame klantrelaties

Waarom deze training?

In de 21e eeuw, waarin relaties complexer worden, contacten steeds vluchtiger zijn én het verkrijgen van duurzame relaties de sleutel is voor het succes van uw onderneming, bieden wij u een programma dat u helpt met het bouwen van duurzame relaties en het onderhouden en uitbouwen van uw bestaande relaties. We richten ons op een levenslange klantloyaliteit. We gaan in op hoe u uw klanten voor het leven kunt verbinden door vertrouwde relaties op te bouwen, welke resulteren in een hogere retentie en meer omzetgroei.
Tijdens het programma staat centraal:

  • Wat de trends van invloedrijke bedrijven zijn en de mogelijkheid om een lange vertrouwde relatie op te bouwen met uw klanten
  • Strategieën die helpen om uw adviseurs/sales personen meer strategische gesprekken te laten voeren met uw klanten
  • Een ‘proactieve agenda setter’ te zijn die verbonden is met uw klant op het hoogste niveau van zijn zakelijke doelstellingen
  • Het formuleren van power vragen, welke een gesprek kunnen transformeren

Deze training maakt onderdeel uit van het programma van Andrew Sobel®. Hij is de toonaangevende autoriteit op strategieën en vaardigheden die nodig zijn om klanten voor het leven te verbinden door vertrouwde relaties op te bouwen en te ontwikkelen. Andrew Sobel® is de meest gepubliceerde auteur in de wereld op dit onderwerp. Hij heeft acht geprezen bestsellers waaronder Power Relationships, Power Questions, Building C-Suite Relationships, All for One, Making Rain en Clients for Life. Zijn boeken zijn vertaald in 14 verschillende talen en zijn klanten zijn de wereld leidende bedrijven zoals Citigroup, Xerox, Cognizant, Deloitte, Ernst & Young, Bain & Company, Spencer Stuart, en Booz Allen Hamilton.

Resultaten

  1. De deelnemer leert de kernvaardigheden en strategieën om een betrouwbare klantadviseur te worden en klantrelaties voor het leven op te bouwen
  2. De deelnemer maakt een duidelijke verandering door van ‘expert’ naar ‘partner’ in uw klantrelaties
  3. De deelnemer leert een contact te veranderen in een klant en leert een klantrelatie te laten groeien en uit te breiden

Programmapunten

  • Evolutie van ‘Expert for Hire’ naar ‘Trusted Client Partner’
  • De Klant Groei-matrix in beeld
  • Agenda setting
    • van een reactieve gespreksvoering naar een proactieve agenda-setter
  • Power Questions
    • Waarom vragen belangrijker kunnen zijn dan antwoorden? Met behulp van de Power-vragen Matrix: het gebruik van Power Questions om de relatie te verdiepen en te verbreden
  • Bouwen van uw relatiekapitaal
    • Hoe ontwikkelt u uw persoonlijke brand/merk/markt, welke wordt geroemd door uw klanten? Met behulp van verschillende strategieën om waarde toe te voegen in uw contacten.
  • Het creëren van kopers
    • Hoe maak en bepaal je de volgorde van je agenda voor vier specifieke types van salesmeetings?
    • Hoe handel je als een vertrouwde adviseur in het allereerste gesprek met een prospect
    • Strategieën om uw kritische doelen te behalen
  • Het bouwen van uw persoonlijke contact actie plan

Hoe bereiken we de resultaten?

  • Door het helpen om te excelleren in alle vier de stadia van het klant ontwikkelingsproces
  • Het bouwen van een krachtig netwerk
  • Het veranderen van contacten in klanten
  • Groeien van bestaande klantrelaties
  • Het vermenigvuldigen van jouw relaties
  • Gebruik maken van ’s werelds toonaangevende content op het gebied van het opbouwen van vertrouwde klant partnerships
  • Door middel van een unieke geïntegreerde set van training, e-learning en coaching interventies (lees hier meer)

 

Hieronder vindt u voorbeelden van interventies die gecombineerd of los kunnen worden ingezet.