partners

Telkens een andere business partner, dat betekent nooit de waarde van langdurig partnership.”

Leveranciers ethiek

  • Een plezierig contact met de koning
  • Omgaan met het woud aan leverancierseisen
  • Sterk staan in de keten en in de markt
  • Zorgvuldig een ethisch dilemma oplossen
  • Ontspanning en zingeving

Waarom deze workshop / training?

De klant is koning, en we willen graag dat hij onze koning blijft. We bedienen hem graag, zorgvuldig, snel, en tegen scherpe prijzen.  De klant is veeleisend, en terecht.. maar misschien niet altijd? We voldoen graag aan inkoopeisen en proberen door de (administratieve) bomen het bos te blijven zien. Het een kunst om uit de stress te blijven, soms is het hollen en soms stilstaan; beide kosten veel energie. Hoe spelen we het spel zo goed mogelijk? Het is een kunst om duurzame relaties te bouwen, met eerlijke en soms lastige besluiten en boodschappen.
In deze workshop gaan we onderzoeken hoe er meer ontspanning in relaties met klanten kan worden gebracht en hoe we moreel stevig in onze schoenen kunnen blijven staan.

Programma

In diverse werkvormen (overleg plenair en in subgroepen, m.b.v. casuïstiek en een stappenplan) komen de volgende aspecten aan de orde:

  • We zoemen in op onze positie als leverancier en zoomen uit naar de klant en de hele keten.
  • We gaan vanuit een hoger perspectief (de helikopter) de keten incluis maatschappij beschouwen om helder(der) plaats te kunnen bepalen als individu en bedrijf.
  • We onderzoeken hoe je op een integere wijze vorm kunt geven aan relaties met klanten.
  • We onderzoeken hoe je ervoor kunt zorgen dat je je als leverancier goed blijft voelen over zakelijke relaties op korte en lange termijn.

Resultaten

  • Inzicht in de eigen morele positie als leverancier.
  • versterking van de persoonlijke morele (overtuigings-)kracht.  
  • inzicht in de wijze waarop ethische dilemma’s zorgvuldig kunnen worden opgelost

 

Hieronder vindt u voorbeelden van interventies die gecombineerd of los kunnen worden ingezet.

 

Interventietraject

Employee development

  • Energie, Passie, Plezier
  • Effectief Assertief
  • Kunnen, Willen en Durven Beinvloeden
  • Proactiviteit
  • Interne klantgerichtheid
  • Complexe Informatieoverdracht
  • Netwerken
  • Adviesvaardigheden
  • Omgaan met cultuurverschillen

Interventietraject

Employee development

  • Energie, Passie, Plezier
  • Effectief Assertief
  • Kunnen, Willen en Durven Beinvloeden
  • Proactiviteit
  • Interne klantgerichtheid
  • Complexe Informatieoverdracht
  • Netwerken
  • Adviesvaardigheden
  • Omgaan met cultuurverschillen