partners

Telkens een andere business partner, dat betekent nooit de waarde van langdurig partnership.”

Invloed als inkoper

  • Ik wil inkoopvoordelen behalen
  • Ik wil leren hoe ik een onderhandeling voorbereid
  • Ik wil leren onderhandelen zonder de relatie te beschadigen
  • Ik wil de tips en tricks leren van het onderhandelen
  • Ik wil een leveranciersanalyse maken. Hoe doe ik dat?
  • Ik wil de diverse beïnvloedingstechnieken leren en toepassen

Waarom deze training?

Winst ontstaat niet alleen door een hogere verkoop te realiseren. Het in de hand houden of reduceren van de kosten is minstens even belangrijk. Een gedegen inkoopbeleid is daarin essentieel. Is dit de beste prijs? Is het product wel van de juiste kwaliteit? Zijn “zij” de enige of beste aanbieder? Valt er te onderhandelen over de prijs zonder dat onze werkrelatie onder druk komt te staan? Dit zijn allemaal vragen die van belang zijn in het inkoopproces.

Deze meerdaagse training verdient zich vanzelf terug! Hoe? We leren je hoe te onderhandelen tijdens het inkoopproces. We geven je inzicht in de technieken. De nadruk wordt hierbij gelegd op het beïnvloeden van de leverancier. Onderhandelen wordt een integraal onderdeel van de bedrijfstrategie. De resultaten kunnen onder andere zijn: kostenreductie, procesoptimalisering of expansie.

Tijdens de training leer je je inkoopstrategie te bepalen, je leveranciers te analyseren en invloed uit te oefenen op de onderhandeling. We breiden je repertoire aan beïnvloeding- en onderhandelingstechnieken uit en je eindigt de training met een helder jaarplan met prestatie- en persoonlijke ontwikkeldoelen. Het traject wordt afgesloten met 2 coachgesprekken met ervaren inkopers.

Programmapunten

  • Individuele startpresentaties deelnemers
  • Minicollege: Leveranciersmanagement (Kraljic Matrix)
  • Positioneren leveranciers
  • Inkoopproces en onderhandelingsmomenten
  • DVD Harvard methode: Excellent Onderhandelen
  • Minicollege: Onderhandelen
  • Oefenen met voorbeelden uit de eigen praktijk
  • Verdiepingscollege: Beïnvloedingsstijlen
  • Omgaan met statusverschillen
  • Status als belemmering
  • Individuele eindpresentatie deelnemers

Resultaten van de training

Na afloop van de training ben je in staat een eigen businessplan gestructureerd, boeiend en verzorgd te presenteren. Je weet bewust te sturen op het behalen van de gewenste onderhandelingsresultaten. Vanuit je businessplan bereid je onderhandelingen voor en benoem je de indicatoren voor succes.

 

Hieronder vindt u voorbeelden van interventies die gecombineerd of los kunnen worden ingezet.

 

Interventietraject

Employee development

  • Energie, Passie, Plezier
  • Effectief Assertief
  • Kunnen, Willen en Durven Beinvloeden
  • Proactiviteit
  • Interne klantgerichtheid
  • Complexe Informatieoverdracht
  • Netwerken
  • Adviesvaardigheden
  • Omgaan met cultuurverschillen

Interventietraject

Employee development

  • Energie, Passie, Plezier
  • Effectief Assertief
  • Kunnen, Willen en Durven Beinvloeden
  • Proactiviteit
  • Interne klantgerichtheid
  • Complexe Informatieoverdracht
  • Netwerken
  • Adviesvaardigheden
  • Omgaan met cultuurverschillen