medewerkers

Large Scale Interventions

  • Efficiency verbetering
  • Processen in beeld
  • Taakgericht opleiden
  • Gedragsverandering
  • Groei in aansturing
  • Slimmer werken
  • Excellente resultaten

Waarom een large scale intervention?

Bedrijven die daadwerkelijk resultaten willen boeken begrijpen dat verandering niet van het één op het andere dag gerealiseerd is. Te vaak worden veranderingen ook te geïsoleerd aangepast. Dit betekent dat of de strategie, of de structuur, of de processen, of het gedrag geïsoleerd worden benaderd in een verandering. Tevens is de interventie te vaak gericht op een te kleine groep betrokkenen. Dit alles maakt de kans op succes niet groter.

Bij een large scale intervention is de organisatie bereid en overtuigd van een krachtige focus op één aspect binnen de organisatie dat het verschil zal maken om bepaalde doelen te realiseren. Het is een interventie waarbij veranderingen op meerdere fronten tegelijk plaatsvindt, zoals bijvoorbeeld processen, systemen, strategie, cultuur en leiderschap. Kenmerkend zijn vaak de grote bijeenkomsten waarbij een belangrijke doorsnede van het bedrijf of alle leidinggevenden aanwezig zijn om kracht te ontwikkelen. Een large scale intervention bestrijkt altijd een langere periode met vervolginterventies en acties voor implementatie en borging. Alleen dan kan succes gewaarborgd worden.

Voorbeeld
Moovs begeleidde meer dan 800 medewerkers van HEMA in het met elkaar verder bouwen aan de droomwinkel van Nederland. Tijdens dit grootse event doorliepen de deelnemers in hoog tempo 4 workshops met een mix van inhoud, gedrag en veel energie. Om deze workshops in goede banen te leiden werden door Moovs 43 trainers ingezet. In de workshops werden de medewerkers klaargestoomd om met nog meer plezier en energie een kleurrijke winkel voor de klanten neer te zetten.

Vincent Bröring, directeur verkoop bij HEMA: "Door zeer nauw samen te werken met Moovs hebben we een programma tot stand gebracht dat ons de mogelijkheid geeft op een nieuwe en efficiëntere manier aan de slag te gaan om onze droomwinkels te realiseren. Daarbij heeft Moovs ons goed aangevoeld: de HEMA cultuur was overal voelbaar. We hebben samen het maximale uit de dag gehaald."

Programmapunten

Voorbeelden

  • Projectgroep
  • Testen onderdelen traject
  • Kick off: ervaren van alle onderdelen van het traject in een pressure cooker
  • Vervolgmodules gericht op het intrainen van managers op hun uit te voeren acties
  • Werkplekmodules voor tussentijdse acties gericht op alle medewerkers
  • Borging in opleidingsmodules en aansturingsinstrumenten

Resultaten

Tijdens het traject blijven medewerkers gefocused. Men ervaart dat het project door het management daadwerkelijk serieus genomen wordt aangezien men daadwerkelijk doorzet ook als het moeilijk wordt. Zelfs de meest kritische of afwachtende medewerkers kiezen mee te gaan aangezien men ervaart dat dit niet een project is maar de nieuwe werkelijkheid.

 

Hieronder vindt u voorbeelden van interventies die gecombineerd of los kunnen worden ingezet.