klanten-aan-het-woord

"Vakmanschap en voorsprong is een leven lang leren."

Premium service

De donkere dagen duren nog even voort. We hebben de tijd van gezelligheid, warmte, feest, cadeaus en familiegevoel weer achter de rug. Een tijd om terug te kijken en vooruit te kijken naar 2016. Voor veel retailers was 2015 een moeilijk of zelfs desastreus jaar. Anderen waren de winnaars. Een nieuw jaar brengt nieuwe doelen en nieuwe kansen. Ook in 2016 is het doel de klant zich welkom te laten voelen in de winkels, oprechte aandacht te geven, met een passende aankoop de winkel te verlaten en met een goed gevoel graag terug te komen.

Beleving blijft een belangrijk onderscheidend vermogen om de gunst van de klant. Iedere serieuze retailer is hier nu mee bezig. Om het beter te doen dan de concurrentie is service nodig die echt premium is. Moeilijk? Het valt me altijd weer op dat het inderdaad vaak toch lastig blijft om de klant gastvrij te ontvangen, met een lach, een hartelijk welkom, oprechte vragen te stellen, een mooi aanbod te doen en een fijne dag te wensen.

Ik trek graag de parallel naar de kerstdagen die we net achter de rug hebben. Hier doen we ons best doen er mooi uit te zien, een heerlijk maal op tafel te zetten en een passend presentje te kopen. We ontvangen onze gasten hartelijk en zetten ons beste been voor om een goede indruk te maken. En dit lukt ons allemaal wonderwel goed. De gasten zijn blij en de gastheer ook. Op deze dagen willen we het goed hebben en kiezen we voor positiviteit. En het werkt want positiviteit is wederkerig. Mensen worden blij, zachter en voelen meer liefde, hoop en geluk als ze met positieve emoties worden geconfronteerd.

Moeilijk? Eigenlijk niet laten we zien op deze laatste dagen van het jaar. Ik wil jullie uitdagen om in 2016 te oefenen het perspectief van positiviteit te kiezen in de benadering van klanten. Ontvang de klanten zoals je ook je dierbaren gastvrij ontvangt en geef de klanten dezelfde oprechte aandacht. Laat je verrassen door de mooie momenten van geluk die ontstaan. Ik wens alle retailers en succesvol en een positief 2016.

Edwin Boom, managing director Moovs

Meer van Edwin

Geluk